Tuesday, May 10, 2016

On the Gehry effect / Sobre el efecto Gehry


Issue 1 2015 by Grand Tour magazine is a special issue dedicated to American architect Frank Gehry and some of his most iconic buildings, including the new Fondation Louis Vuitton in Paris. All featured buildings are open for the public to visit. Photography by Danica Kus, Marchand & Meffre and Markus Anderson. Juan Coll-Barreu offers his personal vision through the article "No rivals. A vision on Frank O. Gehry’s Walt Disney Concert Hall and Guggenheim Museum Bilbao."

According to magazine director Marianna Wahlsten, "The ‘Bilbao effect’ has become an exhausted term, Juan Coll-Barreu, architect from the Basque country with offices in Madrid and Bilbao points out in his article, but without Gehry “the modern discourse on architecture would have been dangerously homogenous”. As someone working and living by one of Gehry’s icons he has witnessed the transformation since the opening of the Guggenheim in 1997. For the post-digital generation of architects the increased play with sculptural form seems natural." 

http://www.grandtourmagazine.com/category/issues/

El número 1 de 2015 de la revista Grand Tour es un número especial dedicado al arquitecto estadounidense Frank Gehery y a algunos de sus edificios más representativos, como su nuevo edificio para la Fundación Louis Vuitton en París. Todos los edificios publicados están abiertos al público y pueden visitarse. Para este número han realizado fotografías Danica Kus, Marchand & Meffre y Markus Anderson. Juan Coll-Barreu ofrece su visión personal a través del artículo "No rivals. A vision on Frank O. Gehry’s Walt Disney Concert Hall and Guggenheim Museum Bilbao."

Según Marianna Wahlsten, directora de la revista, "el 'efecto Bilbao' se ha convertido en un término agotado. Juan Coll-Barreu, arquitecto del País Vasco con oficinas en Madrid y Bilbao señala en su artículo que, sin embargo, sin Gehry "el último discurso moderno en arquitectura hubiera sido peligrosamente homogéneo". Como un observador que ha vivido y trabajado junto a uno de los iconos de Gehry, ha sido testigo de la transformación que se ha producido desde la inauguración del museo Guggenheim en 1997. Para la generación de arquitectos de la era post-digital, el juego creciente con las formas esculturales resulta algo natural".

http://www.grandtourmagazine.com/category/issues/

No comments:

Post a Comment